Poate va intrebati cum de angajatii new-entry din companie au atata incredere in ei, de ce se gandesc inca de la inceput cum sa avanseze in ierarhia organizationala, cum de au pretentia sa li se asigure diverse gadgeturi „de serviciu”, de ce isi doresc feedback continuu si, mai ales, de ce considera ca toate acestea li se cuvin?! Raspunsul e simplu: pentru ca fac parte din Generatia Y. Dar cine este Generatia Y?
Generatia Y are o abordare diferita si in privinta job-ului. Reprezentantii ei cred ca numarul de ore petrecute la munca este irelevant si vor sa fie apreciati in raport cu randamentul si cu productivitatea de care dau dovada. Potrivit cercetatorilor, aceasta atitudine este un efect al aducerii in prezent a sentimentelor si credintelor cu care au fost crescuti. Chiar si atunci cand ajung la maturitate si se angajeaza in munca, ei se asteapta ca nivelul ridicat de atentie pe care l-au primit in copilarie si adolescenta din partea celor din jur sa se mentina, dorindu-si sa primeasca feedback constant de la angajatori si sa afle care sunt modalitatile de a se dezvolta in cadrul companiei.
„Modul in care se raporteaza Gen Y la locul de munca este cu totul schimbat fata de atitudinea generatiilor anterioare. Se ajunge atat de departe incat tinerii angajati il pot intreba pe angajator care este coeficientul ROI al faptului ca vor lucra pentru compania respectiva. Atitudinea lor ar putea fi exprimata astfel: «Va dau timpul meu, retelele mele sociale si profesionale, capacitatea mea intelectuala, energia si experienta, dar ce primesc inapoi?»", exemplifica Bruce Morton.
Generatia Y acorda o mare importanta beneficiilor pe care le ofera locul de munca, dar nu este vorba numai de bani, ci si de posibilitatea de a evolua in cadrul firmei, de climat si de existenta comunicarii constante. Pe deasupra, ei vor prefera intotdeauna un job care