Piata asigurarilor de raspundere civila auto obligatorie (RCA) pentru persoane fizice, unde competitia dintre asiguratori este cea mai apriga, a depasit valoarea de 649,4 milioane de lei (194,6 milioane de euro) anul trecut, potrivit raportului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA) pe 2007.
Este pentru prima data cand autoritatea de supraveghere publica informatii separat despre vanzarile de polite individuale si cele catre clienti companii.
Pe piata RCA pentru persoane fizice se da cea mai mare lupta intre asiguratori, acestia lansand in fiecare an campanii costisitoare pentru a atrage clienti.
Aceasta asigurare este cunoscuta ca fiind motorul cresterii afacerilor multor companii de asigurari, pentru ca este obligatorie, iar concurenta pe acest segment se manifesta aproape exclusiv prin pret. Anul acesta, mai multi asiguratori au venit si cu oferte care cuprindeau o asigurare RCA si o polita pentru locuinta la pret redus.
La nivelul anului trecut, cei mai mari asiguratori pe segmentul RCA pentru persoane fizice au fost Asirom (35,5 milioane de euro prime brute subscrise), Omniasig (30,4 milioane de euro), Astra (24,9 milioane de euro), Unita (22 de milioane de euro), BCR Asigurari (21,1 milioane de euro) sau Ardaf (14 milioane de euro).
La sfarsitul acestui an clasamentul s-ar putea insa schimba. Ardaf, de exemplu, are sanse mari sa urce, dupa ce a vandut RCA la cel mai mic pret din piata pentru mai multe categorii de motorizari ale autovehiculelor. Din cauza tarifelor mici, piata a avut de la inceputul anului o crestere redusa. In primul semestru, compania a vandut asigurari RCA de circa 42 mil. euro, de trei ori mai mult decat in tot anul trecut.
Asigurarile RCA le aduc asiguratorilor nu doar cresteri rapide, ci si daune importante, care de multe ori nu pot fi acoperite din incasari din cauza preturilor reduse. Multe comp