Principalii actori de pe această piaţă au terminat construcţia a peste 20 .000 de metri pătraţi. Spaţiile destinate depozitării şi distribuţiei de marfă reprezintă un segment în continuă dezvoltare, în opoziţie cu tendinţa în general descendentă a restului pieţei. Piaţa de spaţii logistice prezintă şi o altă particularitate faţă de segmentul rezidenţial: dezvoltatorii nu au construit mai mult decât nivelul comenzilor ferme.
“Din 170.000 metri pătraţi livraţi în 2008, doar 4% reprezintă spaţii neutilizate în prezent. În ultimii patru ani, disponibilitatea şi producţia pe piaţa logistică au mers mână în mână. Cred că în Bucureşti s-a ajuns la capacitatea maximă de asemenea spaţii, de aceea ne-am orientat şi spre alte oraşe”, a declarat săptămâna trecută, la inaugurarea Cefin Logistics Park Arad (CLP), Stefano Albarosa, CEO Cefin.
Tendinţa este surprinsă şi de un raport al companiei imobiliare Regatta, în care se precizează că în zona Capitalei se înregistrează o creştere puternică a noilor companii de profil industrial.
Vestul României, El Dorado pentru logistică
În aceste condiţii, majoritatea parcurilor logistice din împrejurimi au spaţiile deja ocupate de chiriaşi, iar cererea este în continuă creştere. „Informaţiile de care dispunem în prezent relevă faptul că Nord East Logistic Park (NELP) este singura suprafaţă disponibilă spre închiriere imediat.
Acest important detaliu, alături de poziţionarea cu acces facil prin Şoseaua de Centură, dar şi amplasarea în apropierea viitoarei autostrăzi Bucureşti-Braşov, vor asigura până la începutul anului 2009 ocuparea celor două module disponibile“, spune Marius Adam, real estate broker al departametului industrial al Regatta.
Ploieşti, Arad şi Timişoara sunt principalele oraşe din ţară pentru care 2008 a fost un an productiv în privinţa cent