În timp ce românul de rând consumă zilnic franzela clasică, pâinea ambalată este opţiunea celor cărora le permite buzunarul.Deşi tot mai mulţi consumatori îşi permit produse de panificaţie de lux, pâinea bio, mai scumpă decât franzela, dar mai ieftină decât „pâinea de fiţe”, nu e preferata românilor. Dintre produsele de panificaţie fabricate de brandurile cu care s-au familiarizat consumatorii români mai pretenţioşi, cea mai scumpă pâine ajunge la aproape 5 lei.
Întrucât consumatorii se orientează către produse proaspete, majoritatea retailerilor au început să comercializeze pâine produsă în unităţile proprii.
„Cele mai mari vânzări le înregistrăm la ciabatta. Totodată, din ce în ce mai mult este preferată pâinea ambalată. De aceea, eticheta produselor noastre conţine informaţii precum denumirea produsului, gramajul, termenul de valabilitate, ingredientele, ora de ambalare şi condiţiile de păstrare”, a declarat Adriana Piţa, director de comunicare şi relaţii publice la Real - Hypermarket România.
În continuare clienţii preferă pâinea neambalată, locul întâi în rândul opţiunilor fiind deţinut de franzelă.Aceştia se orientează, de asemenea, către produsele proaspăt coapte în magazin, cum ar fi chifle, baghete, croasante, plăcinte.
Pretenţii sporite
Vânzările la pâine ambalată sunt în creştere de la an la an, potrivit directorului de marketing al lanţului de magazine Carrefour, Andreea Mihai. „În primele nouă luni ale acestui an, vânzările au fost mai mari cu aproximativ 20% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut“, a precizat aceasta. Se pare că pâinea graham, cea cu seminţe, pâinea de secară şi cea dietetică din Carrefour devansează în vânzări pâinea feliată clasică.
„Cei care se orientează către acest produs sunt clienţi cu venituri medii înspre mari. Dată fiind ponderea pâinii «sp