În primele opt luni ale acestui an atacurile de tip “phishing” (trimiterea de mesaje prin care se cer datele personale ale utilizatorului) a crescut de trei ori, ajungând până la aproape 30, conform datelor producătorului de soluţii antivirus BitDefender. O statistică interesantă este că jumătate dintre aceste atacuri au fost adresate clienţilor unei singure bănci. Atacurile de tip “phishing” au de cele mai multe ori forma unor e-mail-uri care poartă antetul băncii respective şi prin care se solicită, pentru “siguranţa contului dvs.”, informaţi confidenţiale despre contul bancar, cum ar fi numărul sau codul PIN al acestuia. De cele mai multe ori aceste e-mail-uri redirecţionează persoana în cauză către un site “clonă”, care seamănă cât de mult posibil cu cel oficial. Informaţiile confidenţiale obţinute prin această metodă sunt, de cele mai multe ori, vândute la pachet.
“În ultimul timp, conturile furate se vând bulk (în masă, n.r.), şi nici măcar nu sunt folosite, în unele cazuri, de cei care le fură”, spune Vlad Vâlceanu, şeful Cercetări Antispam-uri de la BitDefender. Departe de a fi o coindicenţă, zonele cu cea mai mare activitate de phishing sunt în jurul oraşelor care sunt centre universitare importante, cum ar fi Bucureşti, Craiova, Constanţa, Iaşi, Timişoara şi Vâlcea, după cum a declarat Virgil Spiridon, director adjunct Direcţia Combaterea Criminalităţii Informaţiei din IGPR. (V.R.)
În primele opt luni ale acestui an atacurile de tip “phishing” (trimiterea de mesaje prin care se cer datele personale ale utilizatorului) a crescut de trei ori, ajungând până la aproape 30, conform datelor producătorului de soluţii antivirus BitDefender. O statistică interesantă este că jumătate dintre aceste atacuri au fost adresate clienţilor unei singure bănci. Atacurile de tip “phishing” au de cele mai multe ori forma unor e-mail-uri care poartă antetul băncii