Aproape jumătate din populaţia urbană din ţara noastră care se uita sâmbătă seară la televizor a urmărit partida România - Franţa. Sursa: Octavian Cocoloş
Meciul de fotbal dintre reprezentativele României şi Franţei, disputat sâmbătă, în preliminariile Cupei Mondiale, şi încheiat cu scorul de 2-2, a făcut ca Antena 1, postul care a difuzat jocul, să fie lider de audienţă. Aproximativ 2.650.000 de români din mediul urban (aproape jumătate dintre orăşenii care se uitau în acel moment la televizor) au urmărit confruntarea din preliminariile Cupei Mondiale din 2010, ceea ce înseamnă un rating de 23,5%.
Patru ore în fruntea audienţei
Conform site-ului paginademedia. ro, Antena 1 ar fi încasat, pe parcursul partidei, aproximativ 300.000 de euro din publicitate. Cele trei spoturi difuzate în timpul meciului au adus circa 30.000 de euro.
Cifrele respective au fost obţinute însă la capătul unei puternice campanii de marketing a celor de la Antena 1.
Postul din Băneasa a câştigat bătălia audienţelor cu celelalte televiziuni în intervalul orar 20.15-0.30, celor 105 minute „efective“ (90 de minute de joc plus 15 minute de pauză) adăugându-li-se o perioadă înainte şi după partidă.
Francezii au refuzat Antena 1
Meciul cu Franţa e însă o excepţie. „Sunt şanse minime ca Antena 1 să-şi amortizeze cheltuielile cu veniturile din publicitate. Audienţa de la meciul cu Franţa probabil că nu va mai fi atinsă“, a opinat Petrişor Obae, deţinătorul site-ului specializat paginademedia.ro.
Antena 1 a câştigat anul trecut, în schimbul a 2,6 milioane de euro, dreptul de a televiza jocurile de pe teren propriu ale naţionalei. Până acum, au fost transmise cinci jocuri ale tricolorilor.
Interesant este faptul că TF 1, postul francez care a transmis meciul de la Constanţa, a prefer