Tot mai multe companii şi organizaţii dezvoltă platforme cu lumi virtuale. Fie că este vorba de jocuri online cu milioane de utilizatori (gen "Second Life", "Entropia"), fie de recrearea lumilor antice şi explorarea lor fără să stai în faţa unui monitor de computer ("CyberCarpet"). Avem de-a face doar cu faza de pionierat a lumilor virtuale 3D sau Metavers-ul.
Tot mai multe companii şi organizaţii dezvoltă platforme cu lumi virtuale. Fie că este vorba de jocuri online cu milioane de utilizatori (gen "Second Life", "Entropia"), fie de recrearea lumilor antice şi explorarea lor fără să stai în faţa unui monitor de computer ("CyberCarpet"). Avem de-a face doar cu faza de pionierat a lumilor virtuale 3D sau Metavers-ul.
Cel mai nou proiect de acest gen este realizat de IBM împreună cu reprezentanţi ai statului chinez: explorarea virtuală a "Oraşul Interzis". Disponibil la adresa www.beyondspaceandtime.org, "Forbidden City" este o combinaţie între joc video şi documentar 3D.
"Atunci când intri în Oraşul Interzis, ai la dispoziţie nouă costume istorice, care urmăresc să inducă un simţ al istoriei şi să păstreze uniforme decorurile", a declarat John Tolva, manager de program în cadrul IBM, care a coordonat proiectul "Beyond Space and Time".
Turiştii online pot antrena greieri pentru lupte şi au posibilitatea de a trage cu arcul pentru a ajuta o curtezană. Lansat săptămâna trecută, Forbidden City avea ieri aproximativ 80.000 de jucători înregistraţi.
Programul a fost realizat pe parcursul a trei ani şi costurile lui s-au ridicat la trei milioane de dolari, sumă suportată de IBM. Şi în Second Life există un proiect de "Românie virtuală", urmând ca din luna noiembrie să fie disponibil un Bucureşti 3D. Ulterior sunt programate să apară Delta Dunării şi Castelul Bran.
P