Internalizarea vanzarilor de spatiu publicitar pe online ajuta din punct de vedere al creativitatii si al comunicarii cu piata, dar o regie iti da o mai buna reprezentare in fata agentiilor, spune Sorel Radu, directorul de vanzari de publicitate pe radio, publishing si online la grupul Realitatea-Catavencu. Dupa un an in care R-C a incheiat un parteneriat pe vanzari cu regia AdEvolution, apoi a renuntat la acesta, Sorel Radu va parasi pozitia pe care o detine in grup incepand cu 1 ianuarie 2009.
Fiecare optiune are avantajele si dezavantajele ei, spune Sorel Radu. Daca internalizarea vanzarii ajuta un site "sa-si contureze propria forta" si sa fie creativ, externalizarea asigura veniturile constante necesare supravieturirii pe o piata online "care se transforma in fiecare zi".
Motivul pentru el a luat decizia de a parasi Realitatea-Catavencu nu se bazeaza pe vreo nemultumire fata de grup, a precizat Radu, ci este "pur si simplu materializarea unei mai vechi dorinte de a porni niste proiecte personale ca antreprenor".
Rep: In sistemul actual de lucru al departamentului de vanzari din cadrul R-C ati facut vanzari pentru 3 divizii: presa scrisa, radio si online. Din experienta de pana acum, credeti ca ar fi mai bine sa fie numit cate un sef pentru vanzarea de publicitate pe fiecare divizie in parte sau sa fiti inlocuit de un sef care sa pastreze formula existenta?
Sorel Radu: Probabil ca se va merge pe un hibrid intre cele doua solutii pe care le-ati formulat dumneavoastra. Dar in mod cert o faramitare a vanzarilor unui grup cred ca, desi ar aduce o oarecare dinamizare a vanzarilor pe produsele vedeta, per ansamblu ar scadea forta de negociere la nivel de grup.
Rep.: Cat este de eficienta internalizarea vanzarilor de spatiu publicitar pe online, din experienta dvs?
S.R: Internalizarea aduce mai multa disponibilitate spre creativit