Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a transmis autoritatilor locale 28 de propuneri referitoare la benzile proprii pentru troleibuze si autobuze care au fost cuprinse in Master Planul in Transporturi al Municipiului Bucuresti. Astfel, compania de transport preconizeaza o imbunatatire a indicatorilor de exploatare si calitate, care vor duce la fluentizarea circulatiei si cresterea sigurantei in trafic.Propunerile fac parte din proiectul prioritar "Quick – Wins" care va fi coordonat
Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) a transmis autoritatilor locale 28 de propuneri referitoare la benzile proprii pentru troleibuze si autobuze care au fost cuprinse in Master Planul in Transporturi al Municipiului Bucuresti. Astfel, compania de transport preconizeaza o imbunatatire a indicatorilor de exploatare si calitate, care vor duce la fluentizarea circulatiei si cresterea sigurantei in trafic.
Propunerile fac parte din proiectul prioritar "Quick – Wins" care va fi coordonat cu lucrarile de reabilitare a infrastructurii arterelor de circulatie si se vor realiza etapizat pana in anul 2013.
Potrivit companiei, avantajele crearii de benzi proprii si cai dedicate sunt date de asigurarea ritmicitatii programate, cresterea vitezei comerciale, reducerea duratei calatoriei, cresterea gradului de siguranta a circulatiei si a calatorilor, optimizarea exploatarii mijloacelor de transport in comun, in sensul minimizarii cheltuielilor de exploatare si reducerea gradului de poluare.
Unul dintre efectele introducerii căii proprii de rulare este si disciplinarea traficului, in sensul ca celelalte vehicule vor utiliza numai zona care le este destinata si nu isi vor mai putea schimba dezordonat directia si sensul de deplasare, iar pietonii vor traversa prin locuri special amenajate.
Trebuie mentionat faptul ca in prezent s