Săptămâna trecută, într-o şcoală din Braşov, părinţii şi-au scos copiii de la ore din cauza unui băieţel pe care colegii l-au catalogat drept insuportabil. Inspectoratul Şcolar l-a mutat de câteva ori din şcoală în şcoală, însă el este în continuare agitat, neatent şi neastâmpărat.
Săptămâna trecută, într-o şcoală din Braşov, părinţii şi-au scos copiii de la ore din cauza unui băieţel pe care colegii l-au catalogat drept insuportabil. Inspectoratul Şcolar l-a mutat de câteva ori din şcoală în şcoală, însă el este în continuare agitat, neatent şi neastâmpărat. În timpul orelor nu stă în bancă, se plimbă prin clasă, distrage atenţia celorlalţi şi îi deranjează, descria învăţătoarea comportamentul băiatului. Nu este un caz izolat, în aproape fiecare clasă există câte un copil agitat, care creează probleme colegilor şi învăţătoarei. El nu trebuie pedepsit pentru că este obraznic şi nici stigmatizat, căci comportamentul lui descrie ceea ce medicii numesc tulburare hiperkinetică cu deficit de atenţie sau ADHD, după prescurtarea în engleză (Attention-Deficit Hyperactivity Disorder). În România nu există statistici cu privire la frecvenţa tulburării hiperkinetice cu deficit de atenţie, însă, potrivit statisticilor internaţionale, între 5% şi 7% dintre copii au această problemă, aşa încât am putea spune că în fiecare clasă poate exista câte un copil cu ADHD.
Hiperactiv, impulsiv şi neatentAceastă tulburare neurologică are trei mari simptome. Primul este hiperactivitatea. Copilul cu ADHD nu poate sta locului atunci când i se cere să o facă, de exemplu, în bancă sau când trebuie să îşi facă temele. Cel de-al doilea este impulsivitatea. "Copilul cu tulburare hiperkinetică nu îşi aşteaptă rândul la joc, el vrea să stea acum la calculator, nu ascultă întrebările până la capăt şi se grăbeşte să dea un răspuns, se amestecă în conversaţiile celorlalţi