Producatorul de lactate Delaco si agentia de publicitate CAP contesta o decizie CNA de somare de intrare in legalitate pentru spotul publicitar la cascavalul cu acelasi nume, in care personajul-mascota al acestui produs, Toni Delaco, intra in tromba intr-o clasa, insotit de un culturist.
CNA a luat decizia de somare marti, miercuri reprezentantii producatorului au transmis presei un raspuns prin care isi exprima dezacordul cu decizia Consiliului, iar joi, potrivit Ralucai Feher, senior copywriter CAP, urmeaza sa aiba loc o intalnire pe aceasta tema, la CNA.
Ce spune CNA
Conform deciziei CNA, la realizarea spotului nu s-a tinut cont de doua prevederi din Legea Audiovizualului nr. 504/2002. Este vorba despre art. 29, alin. 1, lit. (a) ("Publicitatea, inclusiv publicitatea autopromotionala, si teleshoppingul trebuie sa respecte urmatoarele conditii: a) sa nu afecteze dezvoltarea fizica, psihica sau morala a minorilor;") si articolul 33, alin. 1 ("Publicitatea nu trebuie sa provoace nicio dauna morala, fizica sau intelectuala minorilor si, in special: a) sa nu instige in mod direct minorii sa cumpere un produs sau serviciu, prin exploatarea lipsei de experienta sau a credulitatii acestora; b) sa nu incurajeze in mod direct minorii sa isi convinga parintii sau pe alte persoane sa cumpere bunurile sau serviciile care fac obiectul publicitatii; c) sa nu exploateze increderea speciala pe care minorii o au in parinti, profesori sau alte persoane; d) sa nu prezinte in mod nejustificat minori in situatii periculoase.")
Ce spune Delaco
Intr-un comunicat remis miercuri presei, Romulus Dumitru, marketing manager Delaco, afirma ca "am fost atentionati de CNA ca spotul sa intre in legalitate, dar ca nu se pune problema opririi sale definitive". Romulus Dumitru mai spune ca:
"Ideea din spatele acestei campanii a pornit chia