Preţul este primul lucru la care clienţii se uită cånd analizează ofertele imobiliare. Nu este însă şi singurul. Înaintea oricărei achiziţii, analiza altor elemente poate da certitudinea că proiectul ales va fi definitivat şi că va oferi tot ce s-a promis în oferta iniţială. Scăderea drastică a cererii pe piaţa rezidenţială autohtonă, tendinţă apărută încă din primăvară, i-a determinat pe vånzătorii de locuinţe, vechi sau noi, să recurgă la diferite
Preţul este primul lucru la care clienţii se uită cånd analizează ofertele imobiliare. Nu este însă şi singurul. Înaintea oricărei achiziţii, analiza altor elemente poate da certitudinea că proiectul ales va fi definitivat şi că va oferi tot ce s-a promis în oferta iniţială.
Scăderea drastică a cererii pe piaţa rezidenţială autohtonă, tendinţă apărută încă din primăvară, i-a determinat pe vånzătorii de locuinţe, vechi sau noi, să recurgă la diferite stratageme pentru a-şi impune produsele în faţa unei clientele din ce în ce mai puţin numeroase şi mai neîncrezătoare. Dacă proprietarii de apartamente vechi, pentru care oferta a crescut în această toamnă cu 40% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, nu au la îndemånă decåt mecanismul diminuării pretenţiilor de preţ, dezvoltatorii încearcă prin diverse strategii de marketing să devină atrăgători pentru potenţialii cumpărători. Astfel, alături de bucătăriile mobilate, locuri de parcare mai ieftine sau chiar oferite gratis, au apărut oferte speciale care includ scăderi de preţuri sau chiar negocieri directe cu cei interesaţi.
În faţa unei astfel de oferte, aparent de nerefuzat, cumpărătorii trebuie să se convingă însă că proiectul oferă garanţia că va fi într-adevăr finalizat şi că locuinţa nu va ajunge la noul proprietar după luni sau chiar ani de aşteptări. Recent, în cadrul unui tårg imobiliar, Gabriel Zamfir, preşedintele Uniunii Naţionale Imobiliar