În acest an, peste 350.000 de vehicule vor fi trimise din România către alte pieţe. Aproximativ 180.000 dintre acestea vor fi modele Dacia finite, restul rezultånd din asamblarea colecţiilor CKD. Începånd cu 2005, primul an în care Dacia a început să exporte modelul Logan, numărul de maşini produse în Romånia şi comercializate în alte state a crescut constant. Din cånd în cånd, alături de producătorul din Mioveni, au participat la creşterea export
În acest an, peste 350.000 de vehicule vor fi trimise din România către alte pieţe. Aproximativ 180.000 dintre acestea vor fi modele Dacia finite, restul rezultånd din asamblarea colecţiilor CKD.
Începånd cu 2005, primul an în care Dacia a început să exporte modelul Logan, numărul de maşini produse în Romånia şi comercializate în alte state a crescut constant. Din cånd în cånd, alături de producătorul din Mioveni, au participat la creşterea exporturilor şi foştii proprietari ai uzinei de la Craiova sau cei de la Roman Braşov. Ponderea acestora în totalul exporturilor a fost însă nesemnificativă. Automobile Dacia a fost şi rămåne, cel puţin pånă în 2010, cånd Ford va începe şi el să exporte, singurul mare producător auto local care a reuşit să cucerească pieţe externe. Motivul pentru care Dacia are un asemenea succes este explicat destul de clar de Patrick Blain, vicepreşedinte pentru vånzări şi marketing al grupului Renault: „Modelul Dacia oferă esenţialul, iar alegerea unor motorizări cu emisii mici de CO2 permit clienţilor francezi, de exemplu, să obţină o bonificaţie de 700 de euro. Astfel, cu un buget de numai 9.800 de euro, se poate achiziţiona fie un vehicul de ocazie vechi şi poluant, fie o Dacia Sandero diesel nouă. Cred că este evident care va fi alegerea clienţilor responsabili şi inteligenţi.“
Loganmania
Nu mai este o noutate pentru nimeni faptul că piaţa a