Criza financiara internationala, caracterizata prin fluctuatii valutare si blocaj in piata imobiliara, a dus in perioada iulie - septembrie 2008 la scaderea vanzarilor de produse si servicii de lux din Romania.
Scaderile inregistrate sunt de 5-8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, dupa cum reiese in urma unui studiu realizat de CPP Management Consultants, companie central si est europeana specializata in industria de lux.
"Romanii cu posibilitati financiare sunt mai precauti in ceea ce priveste achizitia anumitor produse si servicii. Astfel, achizitiile sunt amanate, nefiind absolut necesare", au declarat reprezentantii CPP Management Consultants.
Domeniul auto este cel mai afectat segment al pietei locale de lux, acesta fiind urmat de piata ceasurilor, a accesoriilor (genti si articole de piele). De asemenea, produsele de design interior si mobilierul de lux au inregistrat o scadere vizibila in ceea ce priveste vanzarile in perioada iulie-septembrie 2008.
Desi intrarea Ferrari si Bentley pe piata romaneasca anunta o crestere a vanzarilor de masini de lux, in opinia CPP, intrarea acestor marci a fost in primul rand una de imagine, la care se adauga dorinta marcilor de a asigura servicii de cel mai inalt nivel clientilor existenti in Romania.
Unul din domeniile in care vanzarile nu par a fi afectate de factorii mai sus mentionati este cel al bijuteriilor, romanii fiind constienti de siguranta investitiei in aur si pietre pretioase. De asemenea, un alt domeniu neafectat este cel al calatoriilor si vacantelor de lux, romanii alocand bugete considerabile acestor activitati si in 2008.
Totodata, aceasta tendinta este remarcata si la nivel international, destinatiile exotice inregistrand chiar cresteri la nivelul cererilor de rezervari.
Previziunile CPP Management Consulting mentin aceste scaderi si pentru ultimele 3 luni