Majoritatea producatorilor auto isi orienteaza cercetarea si actuala productie catre masini mai economice, fie ele hibride, electrice sau alimentate doar cu produse petroliere.
Consumul redus de carburant a devenit o prioritate pentru toti producatorii de masini din cauza scaderilor masive ale vanzarilor pe fondul crizei financiare internationale.
Primele masuri pe care le-au luat producatorii din industria auto au fost legate de extinderea gamei de productie prin introducerea unor noi modele de autovehicole din ce in ce mai mici, dotate cu motoare de o capacitate mica, beneficiind in acelasi timp si de un consum de combustibil scazut.
"In urmatorii ani, peste 60% dintre masinile noi vandute vor face parte din clasele mici. Segmentul mediu si superior va reprezenta doar 25% si, respectiv 15% din piata", spunea Alan Mulally, seful producatorului american Ford, care a prezentat recent noua generatie a celui mai mic model din gama Ford.
Acesta poarta numele Ka II si este catalogat de specialisti ca fiind frate bun cu Fiat 500, o masina cu caracteristici tehnice asemanatoare lui KA II.
De asemenea, grupul francez Renault mizeaza pe masinile din clasele mici. Carlos Ghosn, presedintele Renault, a facut publice planurile pentru noua generatie a modelului Renault Megane. Compania doreste sa implementeze pentru noile modele tehnologia hibrida, masinile urmand a fi propulsate prin consum de carburant si prin consum de energie electrica.
O alta premiera importanta pe piata auto aflata in plina criza din cauza scaderilor drastice ale vanzarilor vine din partea Mercedes. Compania a lansat prima masina de serie, echipata cu motorizare hibrida. Dupa declaratiile sefului grupului german, Dieter Zetsche, nu a fost vorba de un model apartinand clasei mici sau medii ci despre limuzina S-Klasse.
Cei de