- Diverse - nr. 191 / 15 Octombrie, 2008 Nu am apucat sa uitam ca, acum vreo doi ani, unii taximetristi erau scosi in strada de patroni ai firmelor la care lucrau pentru un miting in favoarea unei centuri care a fost propusa de un anumit primar, presedinte de partid deopotriva, si sustinuta de un subordonat in partid si patron de firma de taximetrie si de alti patroni de firma de taxi, ca am asistat, saptamana trecuta, la Targu-Mures, la un nou episod din seria "hai sa ne folosim de angajati!". Raspunsul dat de unii taximetristi prezenti la protest a fost pe masura asteptarilor, soferii respectivi recunoscand sincer: "Nu stiu pentru ce am venit, dar am venit pentru ca mi-a cerut-o patronul !". In joc erau, de fapt, 10 licente care au ajuns la Pluto Taxi, fapt care i-a calcat pe nervi pe patronii a vreo 3 firme, cam cele care dau oameni in conducerea Camerei taximetristilor, care au incercat, dupa modelul "sa moara capra vecinului", sa ii lase pe cei de la Pluto, presand pe unii edili, fara respectivele licente. Ceea ce nu au spus, insa, public soferii chemati la protest sunt adevaratele tare ale sistemului. Se stie, pana si de Inspectoratul Teritorial de Munca Mures, ca se percepe, fara acte, unor soferi de la anumite firme, taxa "5 lei lunar pentru protectia muncii" si probabil s-a auzit, cum am auzit si noi chiar de la soferi, de "milionul de lei TVA", cum se plang unii soferi. Pana si un copil cunoaste, probabil, obligatia angajatorului de a plati el costul pregatirii pe linie de protectia muncii a angajatului si ca TVA _ul nu poate sa fie in niciun caz suma fixa, taxa calculandu-se procentual! Sa mai adaugam ca nu s-a auzit nici pas, in public, despre cum se transcriu masinile pe numele patronilor, de taxa pentru intrarea in sistem, care ar fi si de 1.500 de euro, dupa cum ni s-au plans unii soferi, si ca se batea apropo-ul de o asa-zisa incalcare a legii exact