Sony, producatorul japonez de echipamente electronice si IT&C, estimeaza ca va comercializa pe piata romaneasca pana la sfarsitul anului fiscal (31 martie 2009) aproximativ 1.600 de notebook-uri din gama lifestyle Vaio CS11 destinata femeilor si persoanelor tinere, ceea ce reprezinta 23% din vanzarile prognozate de companie.
“Pana in luna decembrie a acestui an prognozam ca vom comercializa 600 de notebook-uri din noua gama lansata destinata femeilor si persoanelor tinere, urmand ca pana la sfarsitul anului fiscal curent sa mai comercializam inca 1.000 de unitati, ceea ce reprezinta 23% din vanzarile targetate de noi”, a declarat Lia Burghelea, directorul de marketing al companiei pentru Europa Centrala si de Sud-Est.
Potrivit acesteia, in perioada iulie-octombrie, Sony a comercilizat aproximativ 2.000 de notebook-uri, dintre care 1.200 au fost reprezentate de notebook-urile noilor game lansate acum doua luni si jumatate.
Pentru primele noua luni ale anului fiscal current (1 aprilie 2008-31 martie 2009) compania estimeaza ca va comercializa aproximativ 5.000 de unitati, iar pentru perioada urmatoare, incluzand si sarbatorile de iarna, Sony se asteapta ca vanzarile sa creasca cu 60%.
“In sezon vanzarile noastre cresc cu 60% fata de restul anului, iar vanzarile de portabile din noiembrie-decembrie reprezinta o treime din totalul unitatilor comercializate”, a mai declarat Lia Burghelea.
Referitor la vanzarile pentru tot anul financiar curent, Sony estimeaza ca va comercializa 7.000 de laptopuri Vaio, in crestere cu 85% fata de anul financiar trecut.
“Pana la sfarsitul anului financiar curent estimam ca vom comercializa peste 7.000 de calculatoare portabile ce ne vor aduce o cota de piata de peste 2%, iar pe termen mediu, ceea ce inseamna 2-3 ani, tintim o cota de piata de 5%”, a mai declarat directorul de marketimg al Sony.
Potri