Campania de schimbare a opiniei italienilor faţă de români conţine poveşti adevărate. A doua parte a programului „Români în Europa”, care vizează îmbunătăţirea imaginii românilor, se derulează în Italia şi are un buget de 4,2 milioane de euro. Percepţia italienilor faţă de comunitatea românilor din Italia este negativă din cauza mediatizării excesive a infracţiunilor comise de către unii dintre aceştia, arată un studiu recent comandat de Agenţia de Strategii Guvernamentale (ASG). Totuşi, italienii care au intrat în contact cu românii au o părere preponderent pozitivă.
Pornind de la aceste concluzii, campania „Români în Europa”, finanţată de ASG, îşi propune să le arate italienilor cine sunt românii cu adevărat. „Principalul obiectiv al campaniei este acela de a atinge liderii de opinie din mass-media italiană”, a declarat Giambattista Giannoccaro, directorul şi fondatorul agenţiei de publicitate Playteam din Italia.
Astfel, agenţia a lansat o campanie tip „testimonial” sub sloganul „România. Încântat de cunoştinţă”. „Vârful de lance” al campaniei este un film documentar în care un jurnalist a cunoscut mai multe comunităţi de români şi a identificat poveştile de succes ale emigranţilor stabiliţi în Italia. Dacă în cazul programului din Spania, creat de agenţia Saatchi, s-au folosit actori pentru campania „testimonială”, în Italia, personajele sunt reale.
Un site de 50.000 de euro
Din documentarul de 30 de minute au fost „decupate” patru clipuri, care au fost difuzate la televiziunile italiene de mare audienţă. Sunt relatate poveştile unui pictor, ale unei infirmiere, ale unui proprietar de sală de fitness şi ale unui cuplu de tineri bucătari. În afara documentarului şi a spoturilor au mai fost realizate o campanie de presă, un site şi o broşură care este distribuită italienilor.
În broşură sunt