Consultanţa de mediu, una dintre cele mai de succes nişe ale firmelor de servicii la nivel global, începe abia acum să atragă antreprenorii români. Din totalul companiilor de profil de pe piaţă, 40% au apărut în ultimii doi ani. O piaţă care numai în Marea Britanie a depăşit un miliard de euro se rezumă în Romånia la mai puţin de zece milioane de euro. „Se poate observa un interes mai mare al companiilor în acest domeniu, după aderarea la Uniunea Europeană, lega
Consultanţa de mediu, una dintre cele mai de succes nişe ale firmelor de servicii la nivel global, începe abia acum să atragă antreprenorii români. Din totalul companiilor de profil de pe piaţă, 40% au apărut în ultimii doi ani.
O piaţă care numai în Marea Britanie a depăşit un miliard de euro se rezumă în Romånia la mai puţin de zece milioane de euro. „Se poate observa un interes mai mare al companiilor în acest domeniu, după aderarea la Uniunea Europeană, legat de implementarea legislaţiei europene de mediu şi de constrångerile acesteia“, explică Gheorghiţa Diaconu, director al departamentului Consultanţă pe mediu din cadrul KPMG, de ce acest tip de servicii va cunoaşte o cerere din ce în ce mai mare pe viitor. Cerere ce va fi impulsionată şi de faptul că, în mare, prin regimul de acordare a fondurilor structurale nerambursabile, serviciile de consultanţă, inclusiv cea de mediu, intră, pentru companiile-client, în categoria cheltuielilor deductibile.
Aşadar, este vorba de un serviciu pe care, chiar dacă este obligatoriu, companiile îl pot accesa în condiţii extrem de favorabile. Unele mai devreme, altele mai tårziu, după cum arată Gheorghiţa Diaconu: „Dacă multinaţionalele aplică, pentru operaţiunile din Romånia, politica şi strategia grupului din care fac parte privind protecţia mediului, nelimitåndu-se numai la a se conforma cu cerinţele legislative, companiile romåneşti au singurul