70 la sută din parcul auto naţional are o vechime de peste 13-14 ani, ceea ce înseamnă gestionarea unui volum uriaş de deşeuri provenite de la maşinile scoase din uz. Pentru a face faţă acestei probleme, la Bucureşti a fost inaugurată, ieri, o instalaţie de tip shredder pentru reciclarea autovehiculelor scoase din uz. Instalaţia în cauză poate prelucra 12.000 tone deşeuri pe lună, cu performanţe economice şi de mediu fără precedent.
De asemenea, cu ajutorul acestei instalaţii se recuperează 85 la sută din deşeurile prelucrate, un procent în acord cu directivele europene şi care le depăşeşte pe cele de valorificare din remat-urile clasice, unde rata de recuperare nu depăşeşte 50 la sută. Faţă de alte instalaţii de acest tip, aceasta nu foloseşte apa ca materie primă, evitându-se astfel consumul excesiv de apă şi poluările accidentale. Instalaţia va intra în funcţiune la sfârşitul acestei luni şi a necesitat o investiţie totală de 2,4 milioane euro. (A.E.M.)
70 la sută din parcul auto naţional are o vechime de peste 13-14 ani, ceea ce înseamnă gestionarea unui volum uriaş de deşeuri provenite de la maşinile scoase din uz. Pentru a face faţă acestei probleme, la Bucureşti a fost inaugurată, ieri, o instalaţie de tip shredder pentru reciclarea autovehiculelor scoase din uz. Instalaţia în cauză poate prelucra 12.000 tone deşeuri pe lună, cu performanţe economice şi de mediu fără precedent.
De asemenea, cu ajutorul acestei instalaţii se recuperează 85 la sută din deşeurile prelucrate, un procent în acord cu directivele europene şi care le depăşeşte pe cele de valorificare din remat-urile clasice, unde rata de recuperare nu depăşeşte 50 la sută. Faţă de alte instalaţii de acest tip, aceasta nu foloseşte apa ca materie primă, evitându-se astfel consumul excesiv de apă şi poluările accidentale. Instalaţia va intra în funcţiune la sfârşitul acestei luni şi