PLAYTEAM DIN ITALIA NE PROMOVEAZĂ IMAGINEA PENTRU CÎTEVA MILIOANE DE EURO
În intervalul septembrie-decembrie 2008, la iniţiativa Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale se derulează în Italia o campanie de informare a opiniei publice italiene cu privire la comunitatea romînească din acea ţară. PLAYTEAM DIN ITALIA NE PROMOVEAZĂ IMAGINEA PENTRU CÎTEVA MILIOANE DE EURO
În intervalul septembrie-decembrie 2008, la iniţiativa Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale se derulează în Italia o campanie de informare a opiniei publice italiene cu privire la comunitatea romînească din acea ţară.
Agenţia care s-a ocupat de realizarea şi implementarea campaniei este Playteam, din Italia, care a cîştigat contractul campaniei, în valoare de 4.234.487.,32 de Euro (fără TVA), în urma unei licitaţii.
Realităţile care au stat la baza strategiei au fost reliefate de studii realizate de Agenţie în Italia : scăderea toleranţei italienilor faţă de străini, mai ales legat de infracţionalitate, percepţia negativă a italienilor faţă de comunitatea românească, percepţie alimentată de episoadele negre cu romîni reflectate de mass-media italiană. Pe de altă parte, există o percepţia pozitivă a italienilor faţă de romîni atunci cînd are loc un contact nemijlocit.
După cum a declarat Giambattista Giannoccaro, reprezentantul Playteam, "ficţiunea publicitară nu era o soluţie de adoptat pentru această campanie. Cel mai bine era să reflectăm realitatea. Românii din Italia au un nivel înalt de educaţie (54 % dintre ei sunt licenţiaţi), ocupă locuri de muncă specializate, contribuie masiv la bunăstarea economiei noastre. ”. Componenta cea mai importantă a campaniei este aşadar una de conţinut. Au fost culese poveşti de viaţă ale românilor din Italia într-un demers de tip jurnalistic care a dus la realizarea unui film documentar. Personajele sunt r