Obezitatea, ca si problemele grave de sanatate asociate acesteia, reprezinta efectele negative ale stilului de viata propriu societatilor avansate. Din nefericire, acesta a devenit caracteristic si copiilor in ultimii ani.
Comisia Europeana a adus in discutie, in Platforma pentru Dieta, Activitate Fizica si Sanatate, pe care a realizat-o, problema lipsei activitatilor fizice, a sportului, in viata europenilor, in general: "Cetatenii Uniunii Europene fac prea putina miscare si consuma prea mult: prea multa energie, prea multe calorii, prea multe grasimi, zahar si sare. Principala consecinta este o sustinuta si acuta crestere a ratei supraponderalitatii si obezitatii pe intregul continent. Aceasta crestere este severa in special in cazul copiilor si adolescentilor".
Potrivit codului, nu se vor promova produse alimentare si nealcoolice sau branduri copiilor prescolari (cu varste mai mici de sapte ani). Se vor efectua activitati de marketing destinate copiilor doar pentru acele produse alimentare si bauturi care indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal, definit in acest cod etic. Nu se vor promova companii si/sau branduri ale caror produse alimentare sau bauturi nealcoolice, in proportie de peste 50%, nu indeplinesc Criteriul Nutritional Minimal pe nici un suport media adresat special copiilor sau o companie a carei audienta preconizata este formata din copii sub 12 ani, in proportie de peste 50%. Comisia Europeana recunoaste rolul principal pe care parintii il au in deciziile luate de catre copii, fapt pentru care in practicile de marketing nu se va submina autoritatea acestora. Nu vor fi incurajati sau influentati copiii pentru a-si impune dorintele si preferintele in cumpararea produselor alimentare sau a bauturilor nealcoolice.
Pentru suporturile media - televiziune, radio, cinema nu se vor face publicitate si/sau promotii acelo