Coca-Cola a fost votată de cei mai mulţi oameni de afaceri care au participat la un sondaj realizat de Superbrands privind clasificarea mărcilor în România. Următoarele clasate sunt Petrom, Vodafone şi Orange. Sursa: AP Photo
Organizaţia Superbrands a realizat o clasificare a mărcilor cu cea mai bună reputaţie în rândul oamenilor de afaceri din România. Aceştia au selectat, în mod spontan, cele mai importante branduri în opinia lor, precum şi criteriile relevante pentru a le clasifica. Astfel, cele mai frecvent menţionate mărci de business au fost Coca-Cola (21%), Petrom (18%), Vodafone (17%), Orange (15%), Rompetrol (13%) şi Dacia-Renault (12%).
Orange, Vodafone şi Coca- Cola deschid Top Business Superbrands care activează pe piaţa românească în acest an. Podiumul este urmat de Petrom, Nokia, Microsoft, Rompetrol, ING Bank, Procter&Gamble şi BRD. Acestea sunt cel mai bine cotate dintre cele 300 de mărci de business calificate în etapa finală a programului, care se va finaliza, la începutul anului viitor, cu un catalog promovat la nivel internaţional.
Băncile, preferate de experţi
Clasamentul realizat de Superbrands România este un mix al rezultatelor mai multor sondaje realizate în rândul oamenilor de afaceri. Într-o primă fază, a fost constituit un consiliu cu 21 de membri, care au clasificat brandurile de business în funcţie de patru criterii: reputaţie şi prestigiu, calitate, încredere şi diferenţiere pe piaţă, oferind un punctaj de la 1 la 10. Astfel, brandul cu cea mai bună reputaţie este, potrivit celor din consiliu, Coca-Cola. La capitolul calitate, cel mai bine cotat este Mecedes Benz, în timp ce Marriott Grand Hotel oferă cea mai mare încredere clienţilor. De asemenea, Orange este compania care se diferenţiază cel mai bine pe piaţă, consideră specialiştii.
Consiliul Superbrands este alcătuit d