Ursus Breweries, filiala locala a producatorului SABMiller, a realizat o crestere de 24% a volumelor vandute in prima jumatate a acestui an financiar (aprilie-septembrie), fata de aceeasi perioada din 2007, potrivit rezultatelor preliminare publicate pe site-ul companiei sud-africane.
Acest rezultat, de patru ori mai mare fata de media pietei, a fost determinat de cresterile inregistrate de vanzarile brandurilor Timisoreana si Ursus. Ursus Breweries este singura companie din industria locala a berii care continua sa inregistreze cresteri constante de peste 20%, in conditiile in care ritmul pietei a incetinit de la finalul anului trecut.
"Am crescut cu peste patru ori mai mult decat piata ca urmare a dezvoltarii graduale a brandurilor. Timisoreana este lider de piata si inca mai are loc de crestere. Stejar a inregistrat o crestere de 70-80% a vanzarilor de la relansarea brandului, in luna mai a acestui an, iar Peroni a obtinut in fiecare din ultimii doi-trei ani cresteri anuale intre 80 si 100%", a declarat Stephan Maria Weber, presedinte si CEO al Ursus Breweries, companie care rulat anul trecut afaceri de peste 270 mil. euro.
In primele sase luni ale acestui an financiar, SABMiller a inregistrat la nivel international un avans al volumului de bere vandut de 3%, in timp ce in Europa a obtinut o crestere organica a vanzarilor de 2%, fata de avansul de 12% obtinut de companie in aprilie-septembrie 2007.
In Europa, Romania a fost in prima jumatate a anului financiar principalul motor de crestere al gigantului sud-african, in conditiile in care vanzarile din Rusia, o piata considerata cu un potential mare de crestere, au scazut cu 4% din cauza inflatiei foarte mari, iar in Cehia, tara cu cel mai mare consum de bere de pe continent, vanzarile au scazut cu 5%. Singura tara europeana mentionata alaturi de Romania cu un ritm pozitiv este Polonia, fil