Piaţa locală a echipamentelor sportive, estimată la aproximativ 700 de milioane de euro, va asista, începând cu 2009, la cea mai importantă confruntare a ultimilor ani. După venirea austriecilor de la Hervis, grupul francez Decathlon anunţă investiţii de milioane de euro. „Piaţa nu creşte aşa cum trebuie, comparativ cu restul segmentelor bunurilor de larg consum, pentru că în Romånia lumea nu prea practică sport şi îşi cumpără pantofii să meargă cu ei pe strad
Piaţa locală a echipamentelor sportive, estimată la aproximativ 700 de milioane de euro, va asista, începând cu 2009, la cea mai importantă confruntare a ultimilor ani. După venirea austriecilor de la Hervis, grupul francez Decathlon anunţă investiţii de milioane de euro.
„Piaţa nu creşte aşa cum trebuie, comparativ cu restul segmentelor bunurilor de larg consum, pentru că în Romånia lumea nu prea practică sport şi îşi cumpără pantofii să meargă cu ei pe stradă. Însă, odată cu intrarea Decathlon va exista o segmentare clară a pieţei“, declară pentru Capital Cătălin Pozdarie, directorul general al retailerului de articole sportive Hervis. Pozdarie a ocupat înainte funcţia de director general al importatorului Adidas în Romånia.
Unul dintre elementele avute în vedere de retailerii sportivi la luarea deciziei de a intra pe piaţa locală a fost prezenţa preponderentă a magazinelor monobrand. Singura excepţie era Intersport, companie aflată pe piaţa locală de mai mulţi ani, care comercializează produse ale mai multor producători internaţionali. Astfel, în toamna anului trecut, grupul austriac Hervis a decis că este momentul să-şi facă intrarea pe piaţa locală. De atunci a investit aproximativ 12 milioane de euro în inaugurarea a trei unităţi multibrand.
Competiţia se va încinge însă începånd cu anul viitor, odată cu venirea grupului francez Decathlon, tot un retailer sportiv multibrand. „Cu