Numerele telefonice europene pentru copii nu pot fi apelate din orice reţea de telefonie. 116111 - linia de consiliere şi informare pentru copii şi 11600 - linia telefonică pentru copiii dispăruţi pot fi apelate deocamdată doar din reţeaua Romtelecom. „Purtăm discuţii şi cu ceilalţi operatori de telefonie şi sperăm ca până la sfârşitul anului, numărul 116111 să poată fi apelat de pe orice telefon”, ne-a declarat Cătălina Florea, reprezentantul Asociaţiei „Telefonul Copilului”.
Linia europeană a copilului este cea de-a doua linie tip „hotline” prin care copiii pot să reclame un abuz, după cea a Protecţiei Copilului. „Iniţiativa aparţine Comisiei Europene, care a considerat că este nevoie de un număr de telefon la care să apeleze orice copil, indiferent de statul în care se află. În unele state aceste linii sunt gratuite, în altele nu - în funcţie de cum s-a negociat cu operatorii de telefonie”, a subliniat Florea.
Interesant este că la 116111, copii beneficiază nu numai de asistenţă psihologică. Părinţii lor pot suna şi dacă au nevoie de consultanţă juridică.
„Dacă se află în divorţ şi copilul este afectat sau dacă vor să obţină custodia unui copil, părinţii pot suna şi cere orice informaţie juridică în legătură cu copilul. Pot suna şi asistenţii maternali”, a subliniat Florea.
Asociaţia „Telefonul Copilului” colaborează cu instituţiile cu abilităţi în rezolvarea problemelor copilului - cu Protecţia Copilului pentru abuzuri sau cu Centrul Antidrog şi cu Poliţia atunci când primesc sesizări despre consumul de droguri în rândul copiilor. Numerele telefonice europene pentru copii nu pot fi apelate din orice reţea de telefonie. 116111 - linia de consiliere şi informare pentru copii şi 11600 - linia telefonică pentru copiii dispăruţi pot fi apelate deocamdată doar din reţeaua Romtelecom. „Purtăm discuţii şi cu ceilalţi operatori de telefonie şi sp