Uneori pe net găseşti oferte avantajoase, alteori magazinele mari de profil au promoţii imbatabile. Te-ai hotărât să-ţi schimbi televizorul vechi cu un LCD. Singura reţetă sigură pentru a face o afacere bună este: vânează şi compară! Marii retaileri de electronice şi electrocasnice se luptă corp la corp cu magazinele online la capitolul oferte. Să-ţi schimbi televizorul cu unul nou poate deveni o adevărată goană după ofertele anunţate de retaileri.
În timp ce magazinele online scad preţul datorită faptului că nu sunt nevoite să plătească vânzătorii sau să suporte costurile pe care le presupune un magazin, concurenţa de pe piaţa retailerilor clasici îi determină pe aceştia să lanseze promoţii foarte avantajoase. Analiştii din piaţă nu dau un verdict clar. Uneori, produsele sunt mai ieftine la retailer, iar alteori pe internet.
“De cele mai multe ori, un produs nou pe piaţă este mai ieftin la marile lanţuri de retaileri, iar cele lansate de mai mult timp apar ca superoferte pe internet”, spun reprezentanţii firmelor de profil. Proprietarii magazinelor nu sunt nevoiţi să plătească chirie pentru spaţiul de desfacere sau să-şi angajeze un personal la fel de numeros precum cel de la Altex, Flanco sau Domo, iar acest lucru se reflectă şi în preţuri.
În acelaşi timp, marile magazine de electronice şi electrocasnice îşi permit să lanseze oferte datorită numărului mare de produse vândute. Între retailer şi magazinele online bătălia este strânsă.
Cele mai scumpe rămân reprezentanţele oficiale ale magazinelor, cum este, de exemplu, Sony Center. Aceste reprezentanţe se adresează unui public-ţintă, care doreşte o anumită gamă de produse. În magazinele oficiale sunt expuse cele mai noi modele ale producătorului.
Înarmaţi cu răbdare
Garanţiile oferite de retailerii clasici şi de magazinele de pe i