Consiliul Judeţean Csongrad, primul judeţ din Ungaria de la graniţa cu Timişul, cere colegilor din Banat să facă lobby la Bucureşti pentru a grăbi proiectele de infrastructură în special Consiliul Judeţean Csongrad, primul judeţ din Ungaria de la graniţa cu Timişul, cere colegilor din Banat să facă lobby la Bucureşti pentru a grăbi proiectele de infrastructură în special pentru unirea autostrăzii din cele două ţări.
Potrivit oficialilor maghiari, drumurile din Ungaria sunt mai aglomerate, iar riscul de accidente este mai mare de la 1 ianuarie 2007, odată cu intrarea României şi Bulgariei în Uniunea Europeană.
Preşedintele Adunării Generale Csongrad, Anna Magyar, a cerut în cadrul unei întâlniri bilaterale cu Consiliul Judeţean Timiş care a avut loc ieri, la Szeged, un mai mare interes pentru continuarea autostrăzii de la Arad prin Nădlac, spre Szeged. „Este bine să se pună accent, să se prioritizeze unele proiecte”, a declarat, pentru „Adevărul“, Anna Magyar.
Soluţii la vecini
Consilierul Martonossy Gyorghy spune că „trebuie să accelerăm proiectele din fonduri europene pentru că merg prea lent. Pierdem mulţi bani, în primii doi ani nu s-au accesat destule fonduri europene şi nu le vom putea recupera până în 2013”. Autorităţile din ţara vecină nu au mai aşteptat fondurile europene pentru a investi în autostrăzi.
Guvernul Ungariei a prefinanţat sectorul de autostradă de 31 de kilometri care continuă traseul de la Szeged, până la Mako, spre Nădlac şi speră să recupereze aceşti bani din fondurile europene. Autostrada de partea maghiară va fi mult mai aproape de România din 2010, iar vecinii din Ungaria aşteaptă ca şi românii să dea la fel de mult importanţă proiectului care ar trebui să continue sectorul de la Nădlac spre Mako.
Delegaţia română a prezentat la Szeged un plan de proiecte