Este probabil ca o fuziune sau un parteneriat sa nu solutioneze problemele de natura financiara ale General Motors si Chrysler, o combinare a activitatilor producatorilor de automobile putand chiar sa inrautateasca situatia, sunt de parere analistii.
"Este doar o problema incredibila de suprapunere", a afirmat Michael Robinet, analist la compania de consultanta CSM Worldwide din Northville, Michigan. "Daca ei au cazut de acord asupra unei fuziuni sau a unei aliante, orice beneficii reale sunt la ani departare. Acesta nu se va transforma intr-un succes peste noapte" , scrie Bloomberg.
Este posibil sa nu aiba timpul necesar pentru asta. Cu bani ce se scurg din sistem si cu o dependenta comuna de camioane mari mancatoare de combustibil, GM si Chrysler incearca sa revitalizeze vanzarile, odata cu scaderea cererii in domeniul auto pana la un nivel record pentru ultimii 17 ani.
GM, cel mai mare producator american de masini, ar putea fi tras in jos chiar mai repede din cauza pierderilor celui situat pe treapta a treia a podiumului in topul producatorilor de masini, Chrysler, a afirmat analistul.
Robinet si ceilalti analisti din industrie evalueaza rationamentul din spatele combinatiei GM-Chrysler dupa discutiile preliminarii ale companiilor privind o viitoare fuziune sau alianta. Discutiile au fost confirmate de cinci persoane familiare cu problema.
Boardul de conducere al GM a acceptat ideea unei achizitii, conform Wall Street Journal. Daca discutiile au fost intrerupte din cauza crizei creditelor, acestea ar putea fi reluate, conform celor scrise de Wall Street Journal, ziarul citand persoane din anturajul celor ce incheiau afacerea.
Este dificil de spus ce motive, altele decat economii pe termen lung, provin din fuzionarea functiilor administrative si cele pentru dezvoltarea vehiculelor ar fi avut GM cu sediul la Detroit pentru