Modelul spaniol de clasă mică are şi un mare cusur - preţul piperat. Sursa: Arhiva EvZ
Aproape toate premisele pentru ca noul Seat Ibiza să fie un hit par a fi îndeplinite. Maşina are un aspect proaspăt şi agresiv (desenată de Luc Donckerwolke, în trecut designer Lamborghini), a fost construită pe noua platformă tehnică a grupului Volkswagen destinată modelelor mici (viitoarea generaţie Polo va beneficia, la rândul ei, de această „fundaţ ie“ modernă), iar majoritatea şefilor de la Seat sunt nemţi.
Am încercat recent Ibiza dotată cu motorul turbodiesel de 1.9 litri şi 105 cai-putere. Versiunea Sport, asezonată cu jante aspectuoase de mari dimensiuni şi vopsită într-o nuanţă deschisă (Alba Candy în cazul maşinii de test) este o apariţie care nu are cum să treacă neobservată.
Linii precise
Habitaclul continuă tema deschisă de exterior, cu un bord frumos desenat, riguros ordonat, scaune bine profilate şi joase plus spaţiu decent pentru locurile din spate.
Dacă pe dinafară, precizia îmbină rilor şi calitatea vopselei sunt ireproşabile, la interior se pot găsi anumite detalii care pot fi comentate: pe alocuri, plasticul folosit e de calitate inferioară, maneta cutiei de viteze se găseşte destul de jos, iar butonul luminilor de avarie e ascuns după aceasta, fiind incomod de accesat.
Vechiul motor TDI propune aceleaşi plusuri şi minusuri cunoscute: cuplu sănătos, consum liniştitor şi zgomot straşnic. Noul şasiu, în schimb, surprinde prin echilibru, lăsând limpede să se înţeleagă faptul că poate gestiona mult mai mulţi cai-putere. De altfel, Seat a şi lansat recent versiunea sportivă a Ibizei, „înarmată“ cu un motor 1.4 TSI care dezvoltă 180 CP.
Marele cusur al Ibizei, al celei pentru oameni obişnuiţi, este, din punctul nostru de vedere, preţul. Cu ceva mai mult de 18.000 de euro inclu