Pensia de 300 de milioane de lei a lui Florea Geică, preşedintele Autorităţii Aeoronautice Civile din România (AACR) a fost luată la puricat. Nu se verifică corectitudinea calculării pensiei, ci modul în care a reuşit să ajungă la venituri corespunzătoare unei asemenea pensii.
O echipă de la Inspecţia Muncii şi Coprul de control al Ministerului Transporturilor au descins ieri la AACR ca să verifice salariul, sporurile şi ale “stimulente” încasate de Geică. Controlul va fi finalizat în câteva zile, a informat ministrul Muncii. (C.N.)
Şeful Aeronauticii Civile, acuzat că a scos un Boeing pe arătură
Un Boeing 737-300 aparţinând companiei Tarom care efectua zborul pe ruta Bucureşti-Istanbul a ieşit ieri dimineaţă de pe pista aeroportului Mustafa Kemal Ataturk, rămânând împotmolit în noroi. Incidentul s-a produs în momentul în care pilotul executa manevra de virare către platforma pe care urma să se poziţioneze.
Potrivit oficialilor Tarom, nici unul dintre cei 83 de pasageri aflaţi la bord nu au suferit vreo leziune. După tractarea aeronavei şi readucerea ei pe pistă, pasagerii au fost îmbarcaţi şi au aterizat la Bucureşti cu o întârziere de aproximativ două ore. Specialiştii Tarom susţin că incidentul s-a produs din cauza vremii, ploaie torenţială cumulată cu vânt puternic, dar şi pistei de aterizare extrem de umede. Liderul sindicatului Liber din Autoritatea Aeronautică Civilă România (AACR), Adrian Ioan susţine însă că, incidentul de pe aeroportul din Istanbul a fost cauzat de o eroare de pilotaj datorată directorului Florea Geică. „Avionul era pilotat de Florea Geică, directorul Autorităţii Aeronautice Civile România. Prin contractul de management acesta nu are voie să conducă aeronave”.
La rândul său, purtătorul de cuvânt al Tarom, Mădălin Tudor a confirmat că în cabina piloţilor se afla directorul AACR însă nu a putut preciza dacă avion