Tinerii bucuresteni care impun tendinte de consum folosesc in proportie de 39% internetul mobil. 60% dintre ei spun ca au primit reclame pe mobil, 29% dintre ei nu sunt de acord cu acestea, in forma actuala, iar 26% cred ca astfel de reclame nu isi ating scopul - argumentele lor tinand de forma publicitatii pe mobil, nu de probleme de fond, arata primul studiu realizat pe tema marketingului mobil in Romania, prezentat in cadrul unei conferinte de profil, desfasurate joi.
Studiul a fost realizat de compania Unlock Research si se bazeaza pe intervarea unor persoane din Bucuresti incluse in profilul de "trendsetter" in utilizarea mobilului - barbati si femei cu varste intre 19-35 de ani, utilizatori de telefonie mobila, cu nivel mediu si ridicat de educatie si venit. Rezultatele cercetarii de piata au fost prezentate in cadrul Mobile Marketing Conference, organizata de Evensys.
Dupa mai multe prezentari referitoare la eficienta marketingului mobil, dar si la faptul ca acesta este inca abia in faza inceputului, in Romania, studiul a prezentat cum ar primi consumatorii in masura sa impuna tendinte una dintre cele mai noi forme de comunicare comerciala - cea pe mobil.
Potrivit studiului, pe langa discutiile telefonice, utilizatorii din esantionul ales mai folosesc mobilul pentru: SMS - 81%bluetooth - 70%internet - 39%MMS - 22%
Intrebati daca mobilul este perceput ca mijloc eficient de media:
60% spun ca au primit reclame pe mobil29% spun ca nu sunt de acord cu ele, in forma lor actuala26% spun ca reclamele pe mobil nu isi ating scopuldin esantionul ales, adultii (26-35 de ani) sunt mai sceptici in aceasta privinta decat tinerii (19-25 de ani)13% sunt "foarte de acord" sau "de acord" cu reclamele pe mobil
Cei care nu considera foarte eficienta comunicarea comerciala pe mobil, majoritatea invoca faptul ca mesajele de acest fel