Compania americana Teradata, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata de stocare a informatiilor digitale (data warehousing), intentioneaza sa intre pe piata din Romania in urmatoarele 12 luni, atacand sectoarele telecom si financiar-bancar.
"Romania este o piata atractiva pentru noi. Nu am stabilit inca strategia pe care o vom aborda, insa va fi cu siguranta un 'mix' intre vanzari directe si colaborarea cu o retea de parteneri potriviti", a declarat Herman Wimmer, presedintele Teradata responsabil de regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa).
"Deja avem o persoana care evalueaza piata si ne asteptam ca vom inregistra primul succes anul viitor", a adaugat el.
Jan Simek, vicepresedintele Teradata responsabil pentru Europa Centrala si de Est, a precizat ca un alt punct de interes pentru companie, pe langa telecom, banci si asigurari, il reprezinta sectorul guvernamental. "Guvernele din regiune investesc in si apeleaza din ce in ce mai mult la tehnologie pentru a interactiona cu cetatenii", a spus el. Teradata este prezenta in 22 de tari din regiunea EMEA, cu reprezentante de vanzari independente din punct de vedere juridic. In Ungaria, Teradata lucreaza cu operatorul de telefonie mobila Pannon GSM si cu subsidiara locala a grupului german Metro. In urma cu trei ani, compania a demarat operatiunile in Ucraina si Rusia si a investit puternic in Polonia, a mai spus Wimmer.
In total, compania are 250 de clienti in Europa, printre care se numara Metro, Tesco, Deloitte, Lufthansa, Air France sau Vodafone. In ultimele 12 luni, Teradata a incheiat contracte cu Carrefour, banca HSBC, finlandezii de la Nokia si producatorul auto Daimler.
Conform lui Wimmer, multi clienti regionali ai companiei utilizeaza solutiile Teradata in mai multe subsidiare din Europa, amintind de Carrefour, Vodafone si Orange. "Aceste subsidiare reprezinta punc