Intr-o perioada in care viitorul sectorului de business din Europa pare sumbru, directorii EasyJet si Ryanair, cele mai mari companii low-cost din Europa, vad o perioada plina de oportunitati si beneficii.
Pe masura ce criza de pe piata creditelor se agraveaza sporind tot mai mult temerile cu privire la o eventuala recesiune la nivel global, pasagerii obisnuiti ai zborurilor cu avionul se vor reorienta catre discounturile oferite de operatorii aerieni low-cost pentru a face economii, scrie Bloomberg.
"In mod clar in acest moment ne revine tot mai mult din piata pe care o ocupa competitorii nostri", a afirmat Andy Harrison, CEO-ul EasyJet, adaugand ca "intr-o lume in care tot ceea ce poti vedea sunt ziarele care anunta in fiecare zi noi evenimente legate de criza creditelor si de reducerile de personal, se poate observa foarte usor ca EasyJet o duce incredibil de bine".
CEO-ul Ryanair, Howard Millar, estimeaza ca in urmatorii zece ani compania sa aeriana, impreuna cu EasyJet, cel de-al doilea operator aerian european low cost, vor ramane singurele care sa mai ofere discounturi in Europa. "Vor exista mai putini jucatori pe aceasta piata si asta e realitatea a ceea ce se intampla in prezent", a declarat Millar in cadrul Congresului companiilor aeriene low-cost desfasurat luna trecuta la Londra. "Aceasta industrie se schimba si vor exista extrem de multe oportunitati pentru cei care reusesc sa se mentina pe piata", a mai adaugat el.
Intr-o perioada in care perspectivele economice devin din ce in ce mai sumbre, operatorii low-cost pariaza pe faptul ca pasagerii vor deveni doritori sa zboare fara a beneficia de locuri rezervate sau de bauturi din partea casei cu scopul de a face economii.
"Cu cat e mai presanta problema banilor, cu atat mai mult oamenii vor cauta sa aiba parte de chilipiruri, iar noi suntem chiar acel chilipir", a afirm