Skoda reinventeaza Superb
Constructorul ceh are incepand cu aceasta toamna o noua nava amiral. Superb se afla, potrivit cronologiei Skoda, la a treia editie, primul model fiind produs in perioada interbelica, era marcata de o "goana frenetica" dupa lux cat si de o explozie a cererii de automobile.
Noul Superb inlocuieste varianta lansata in 2001 si duce lupta din segmentul mediu la un alt nivel. In primul rand din cauza dimensiunilor, depasind in orice privinta modele ca Audi A4, Honda Accord sau Renault Laguna. Masoara in lungime 4.838 mm si inca 1817 mm in latime. In privinta finisajelor interioare, cu o calitate peste medie, nu este insa lider de clasa, fiind depasita in special de modelele japoneze. Designul Skoda, daca urmarim aspectul modelelor de pana in 2007, intrase intr-o perioada de plafonare, lucru obsevat bineinteles de proprietarul Volkswagen. Pentru a revitaliza imaginea au fost puse pe piata Roomster, iar apoi noua Fabia, iar Superb vine sa sublinieze noua idee a constructorului ceh. Exteriorul exprima o linie clasica, care implicit "impune respect". Liniile sunt mult mai curate si mai arcuite, sugerand eleganta inca de la emblema pozitionata pe grila.
O tusa distincta o dau si stopurile cu iluminare in forma literei C, dar si portbagajul, cu noul sistem de deschidere dubla, (clasic si cu hayon) patentat de Skoda.
Cum designul nu face totul, comportamentul rutier si performantele tehnice trebuie mentionate. Daca dimensiunile au fost marite este evident ca si stabilitatea rutiera este la un nivel ridicat, aspect la care contribuie si suspensiile bine setate pentru o masina cu un asemenea gabarit.
In ceea ce priveste motorizarile VW nu s-a zgarcit. A echipat Superb in egala masura cu trei motorizari diesel, cat si cu trei pe benzina.
In ceea ce priveste costurile, de achizitie si utilizare, ne asteptam ca S