Extindere pe pietele asiatice • Firmele romanesti sunt cele mai interesate din UE sa intre pe pietele din Japonia si Coreea de Sud
Companiile romanesti au aplicat in numar cel mai mare la prima etapa a unui program initiat de CE, care faciliteaza accesul firmelor europene in Japonia si Coreea de Sud, piete dificil de penetrat, in special pe segmentul tehnologic, a anuntat Deloitte Romania. "Cu 13 aplicatii, Romania a reusit sa atinga pe cont propriu targetul fixat pentru intreaga regiune din care face parte, alaturi de Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia si Slovacia", a declarat, intr-un comunicat, Roxana Iosif, business analist la Deloitte Consulting, care a fost responsabila de prima etapa a proiectului. Cele mai multe aplicatii au fost depuse de arhitecti romani, categorie urmata de companii de constructii. Aceste firme vor participa la misiunile economice care vor fi organizate pe fiecare sector in parte. Programul EU Gateway acopera sase sectoare economice si include misiuni de afaceri in urmatorii sase ani, fiind implementat de firmele Deloitte active in Uniunea Europeana. Prima etapa a proiectului a vizat sectorul de constructii si tehnologii de constructii, iar aplicatiile au putut fi depuse pana la 26 septembrie. La nivelul Uniunii Europene, asteptarile legate de aceasta prima etapa nu s-au concretizat, companiile nefiind foarte receptive la initiativa Comisiei Europene (CE). "Unul dintre motive ar putea fi faptul ca recrutarea acestor companii a avut loc in timpul verii, cand este vacanta. De asemenea, exista o cerere locala extrem de mare pentru produsele si serviciile din domeniul constructiilor si al tehnologiilor de constructii, motiv pentru care aceste companii nu manifesta interes sporit pentru extinderea peste hotare", spune Iosif.
Cel mai mare interes pentru acest program l-au manifest