In statiile de metrou ploua si pute, dar calatorii trebuie sa fie fericiti, ca doar au plasme de doua milioane de euro.
Reclama, doua zodii, stire, reclama, banc, curs valutar, reclama, doua zodii - cam asta pot vedea bucurestenii pe cele 700 de ecrane colorate, montate de curand in statiile de metrou.
Bucurestenii s-au obisnuit deja cu produsele Monopoly Media, care a facut canale pentru baruri, aeroporturi si hipermarketuri. Ultima isprava in materie a firmei din grupul Realitatea-Catavencu este Zoom, un post pentru metrou, pe care l-au inaugurat cu mare tam-tam la inceputul lui octombrie.
La ce bun?
Avalansa de informatii zi de zi e atat de mare, incat multi dintre cei 700.000 de oameni care merg zilnic cu metroul in Capitala nu simteau nevoia sa mai fie bombardati cu stiri si, mai ales, cu publicitate si in cele cateva minute cat asteapta pe peron.
Prima impresie este destul de proasta. Sistemul are mici probleme: in unele statii sonorul e dat mult prea tare, de-a dreptul deranjant, iar in altele sunetul de abia se aude.
Si monitoarele sunt sincronizate in mod bizar. Am vazut o secventa filmata cu camera ascunsa la Iancului, apoi am vazut acelasi filmulet si cand am schimbat metroul la Victoriei.
Unele plasme sunt dimineata inchise, desi s-a spus ca vor functiona toate de la 5 dimineata la 12 noaptea.
Dar minunea colorata de la metrou nu se incheie aici. Oamenii lui Vantu de la Monopoly Media viseaza sa realizeze o interactiune intre calatori, pentru a crea comunitati similare celor de pe Internet. Calatorii ar urma sa trimita sms-uri cu dedicatii, mesaje personale sau anunturi de mica publicitate.
E greu de crezut ca oamenii care merg cu metroul de abia asteapta sa intre intr-o comunitate virtuala. Impresia pe care o am in statiile din subteran este ca fie