După sectoarele 2 şi 3, „săltarea“ vehiculelor parcate ilegal ar putea fi instituită, din 2009, în tot oraşul. Primăria nu dă, însă, zor cu parcările.
Românii sunt comozi şi vor să-şi ţină maşina la scară, dar nici primăriile nu se omoară cu munca, să le facă parcări. Acest cerc vicios trenează de ani buni şi Bucureştiul pare cel mai afectat oraş din cauza asta.
Pe de-o parte, numărul de maşini s-a dublat spectaculos în ultimii zece ani, de la nici jumătate de milion, în 1997, la peste un milion azi. De cealaltă parte, parcări noi nu s-au făcut. Primăriile au înjumătăţit sau desfiinţat trotuarele ca să amenajeze parcări în spic, iar celebra firmă Dalli a încasat bani pe asfaltul turnat mai demult tot de primărie. Neexistând ofertă de parcare legală, nici autorităţile n-au îndrăznit să aplice până acum legislaţia ce interzice staţionarea maşinilor în alte locuri decât cele special amenajate. Aşa s-a ajuns azi ca şoferii şi pietonii să-şi dispute practic aceleaşi spaţii, fie că e vorba de trotuare, staţii de autobuz sau treceri de pietoni. După primarii sectoarelor 2 şi 3, care au instituit deja măsura ridicării vehiculelor parcate neregulamentar, alţi doi edili se pregătesc să le urmeze exemplul: Piedone, în sectorul 4, şi Cristian Poteraş, în sectorul 6. Sectoarele 1 şi 5 încă nu se gândesc la asta, dar se aşteaptă ca, din ianuarie, primarul general să facă acest pas.
Nepopulară, dar profitabilă
Cele două sectoare în care a fost instituită regula ridicării maşinilor au mers pe mâna firmelor de salubrizare cu care aveau deja contracte. ROSAL a deschis drumul, cu cinci trailere aduse din Germania, la care a mai adăugat două. „După doi ani de activitate, putem spune că e profitabil“, recunoaşte Marin Vasilescu, reprezentantul ROSAL în domeniu. Chiar în condiţiile în care firma are 19 procese intentate de şoferii nemulţu