Şeful interimar al poliţiei a anunţat, ieri, că a suspendat contractele încheiate cu Ager Leasing. Eventualele daune ar urma să fie plătite tot din bani publici.
Dacă nu plătesc cele peste 113.000.000 de euro pentru maşinile poliţiei, românii ar putea achita, totuşi, daune aproape la fel de consistente pentru suspendarea contractelor de achiziţie. Singurul „câştigător“ în afacerea „Loganuri pentru poliţie“ este Bogdan Savin, patronul societăţii Ager Leasing, în buzunarele căruia vor intra bani în orice situaţie. Acestea sunt concluziile ultimelor declaraţii făcute, ieri, de şeful interimar al poliţiei, comisarul-şef Gheorghi Plai.
Concret, Plai a anunţat că Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) a hotărât să declanşeze procedurile de suspendare a derulării contractelor de achiziţie până la finalizarea anchetei începute de procurorii anticorupţie în acest caz. „Nu am înştiinţat încă Ager Leasing, dar o vom face. (...) Sigur, ne pot da în judecată, iar, în acest caz, instituţia, în speţă IGPR, va plăti daunele“, a precizat comisarul-şef.
Contracte „beton“
Decizia noii conduceri a poliţiei a survenit explicaţiilor chestorului Gheorghe Popa - demis, joi seară, la aproximativ o lună după ce a semnat contractele de achiziţie. Concret, Popa a arătat că suspendarea contractelor ar putea atrage, în cel mai fericit caz, obligarea Inspectoratului General al Poliţiei la plata unor daune de 100.000 de lei către Ager Leasing, în baza Legii achiziţiilor publice. La acestea s-ar adăuga şi daune interese de câteva milioane de euro, pe care reprezentanţii societăţii le-ar putea cere în instanţă.
„După părerea mea nu există nicio soluţie pentru amânarea contractelor. Am consultat nu doar comisiile abilitate din minister, ci şi avocaţi din afară, însă mi s-a spus clar că nu există nicio posibilitate pentru suspend