Începând de astăzi, clienţii operatorilor de telefonie mobilă îşi vor putea păstra numărul de telefon dacă vor să aleagă un alt operator. Pentru a putea opta pentru serviciile unui alt furnizor de telefonie, clientul trebuie să depună o cerere la operatorul la care este abonat, după care va putea beneficia de portabilitate în zece zile.
Utilizatorul nu va plăti taxele de portabilitate, costurile fiind suportate de către furnizorul care acceptă. Însă operatorul care acceptă portarea numărului poate decide dacă va transfera o parte din aceste costuri utilizatorului. O condiţie impusă de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), este aceea ca tarifele percepute să fie accesibile. Reprezentanţii furnizorilor de telefonie mobilă spun că această posibilitate pusă la îndemâna abonaţilor nu va afecta semnificativ baza de date, dar va duce la creşterea concurenţei.
„Nu ne aşteptăm ca portabilitatea numerelor să schimbe preferinţele utilizatorilor”, spune Liliana Solomon, directorul general al Vodafone România. Dorin Odiaţiu, directorul wholesale, international& regulatory affairs din cadrul companiei Orange spune că numărul celor care şi-au portat numerele de telefon de pe alte pieţe a fost scăzut şi e posibil ca şi în România tendinţele să fie similare.
Cosmote speră ca prin serviciul de portabilitate să atragă mai mulţi clienţi
Doar cei de la Cosmote sunt ceva mai optimişti şi speră să atragă mai mulţi clienţi, odată cu posibilitatea portării numerelor. „Din experienţa obţinută în Grecia, unde Cosmote este operatorul care a câştigat cei mai mulţi clienţi prin serviciul de portabilitate, suntem încrezători că vom reuşi să atragem şi în România o parte importantă a consumatorilor care doresc să îşi schimbe furnizorul, utilizând acest serviciu”, spun reprezentanţii Cosmote.
Tot