Constructorul britanic se duelează de la egal la egal cu Ferrari şi Corvette.
Când trei se despart, al patrulea câştigă. Un caz particular: pe de o parte - Farboud, Farboi şi Arash, pe de altă parte - fanii supermaşinilor. Cele trei companii producătoare de automobile excentrice au avut o vreme un punct comun: fondatorul lor, Arash Farboud, un iranian convertit în britanic. Proiectul lui era să pună pe picioare un brand auto independent. Şi ca să facă asta, a separat cele trei companii enumerate mai sus. A rămas, simplu, Arash şi a făcut în 2006 o vizită la Londra. La Salonul Auto, unde şi-a materializat visul: a lansat bolidul AF10, pentru care a fixat un preţ de 170.000 de lire. Geneza maşinii, de la componentele tehnice la design, începe în Regatul Unit, la Cambridge.
O „herghelie“ mărită
Caroseria din fibră de carbon este turnată pe un şasiu realizat din acelaşi tip de material, combinaţie ce reduce greutatea bolidului la 1.200 de kg. Aceeaşi strategie a fost folosită şi de Ferrari, pentru modelul Enzo, de la care Arash împrumută şi o serie de caracteristici estetice - liniile drepte şi pragurile coborâte, asezonate cu bara frontală ascuţită, spartă de spaţiile de evacuare şi de proiectoarele plate.
La capitolul motorizări, proiectul lui Farboud a urmat calea deschisă de Corvette. De la modelul Z06, Arash a preluat pentru AF10 propulsorul V8 de 7 litri. Totuşi, dorinţa de a crea un produs autonom, diferit de oferta deja existentă pe piaţă, i-a determinat pe constructorii automobilului britanic să facă un pas înainte. Astfel, ei au concentrat sub capotă 530 de cai-putere, cu 32 mai mulţi decât are Corvette Z06. Astfel, de la 0 la 100 de kilometri, şoferul nu trebuie să aştepte decât 3,4 secunde, mai puţin decât ar face-o dacă ar fi la volanul unui Ferrari Enzo sau Corvette Z06.
GRANDOARE. Automobilul