Edilul-şef al Capitalei, Sorin Oprescu, a găsit o modalitate inedită să afle care sunt problemele cetăţenilor care l-au ales: tehnologia 3G .Aproximativ 70 de cetăţeni au putut intra în legătură cu edilul pentru a-i spune problemele cu care se confruntă şi pentru a-i cere ajutorul. Chiriile, transportul în comun din Ilfov şi procesele pentru casele naţionalizate au fost printre problemele prezentate de cetăţeni, ieri, între orele 9.00 şi 13.00, primarului general al Capitalei, prin intermediul videofonurilor. Acestea au fost amplasate în două corturi, unul în Obor şi altul în Drumul Taberei.
Unii la birou, alţii la Obor
În timp ce bucureştenii stăteau la coadă în faţa magazinului Bucur Obor pentru a-şi spune păsurile, Sorin Oprescu se afla în sala de consiliu a Primăriei, alături de consilierii săi şi de directorii municipalităţii. Pentru operativitate, cetăţenii au fost invitaţi mai întâi să scrie problemele pe un formular tipizat, înainte de a le citi primarului.
Numărul persoanelor care au vorbit cu edilul-şef a fost de peste patru ori mai mare decât în cazul audienţelor clasice. Astfel, în timp ce prin metoda clasică puteau fi primite cam patru persoane într-o oră, prin intermediul tehnologiei 3G au avut ocazia să se adreseze ieri primarului, să-l audă şi să-l vadă răspunzând, în jur de 12 persoane într-o oră.
„Dar unde e primarul?”
Este a doua oară când primarul apelează la tehnica 3G pentru a intra în contact cu cetăţenii, dar cu toate acestea oamenii nu au ştiut că pot comunica astfel cu primarul.
„Păi, dacă pot vorbi cu primarul, hai că am să-i spun şi eu ceva”, a exclamat Octavian Crintea, un pensionar de 76 de ani, care mergea la cumpărături în piaţă când a aflat că „e un telefon cu imagine la care poţi vorbi cu domnul primar”. Alţii nu au prea înţeles mai deloc tehnolog