Formarea unui specialist in asigurari costa cat pregatirea unui middle manager si poate ajunge la 5.000 de euro anual.
"In companiile de asigurari, formarea unui specialist costa cat formarea unui middle manger si poate ajunge la 4.000 - 5.000 de euro pe an pentru ca nu exista facultati care sa formeze astfel de specialisti", declara Mihaela Sisu, director general management office al asiguratorului Signal Iduna, compania care se va lansa oficial pe piata la sfarsitul lunii octombrie. Din aceasta pozitie, Sisu gestioneaza activitatea de resurse umane a asiguratorului.
Procesul de recrutarea a unui specialist in asigurari dureaza in medie 4-5 saptamani, in vreme ce recrutarea unui candidat pentru o pozitie de management se poate intinde pe o perioada de trei luni de zile.
"In Romania, nu exista un numar suficient de absolventi, iar cei care ies de pe bancile scolii au o problema in ceea ce priveste calitatea. Pe langa aceasta, absolventii nu sunt invatati sa gandeasca intr-un mod de business", spune Sisu. Din aceasta cauza, angajatorii isi asuma de multi ani rolul de coformatori ai absolventilor de facultate.
"Niciun angajator serios nu isi testeaza angajatii altfel decat teoretic si eventual ipotetic, pentru a vedea cum se descurca. Nu avem pretentii exagerate, dar vreau ca un absolvent de IT sa stie sa foloseasca Excel-ul la perfectie, nu mai prost decat mine", mentioneaza Sisu. Sisu, care a venit la compania de asigurari de la Interamerican Romania in luna mai a acestui an.
Ea spune ca in serviciile financiare si in asigurari toti angajatii au nevoie de cursuri de training pentru ca altfel nu pot lucra la capacitate maxima. Pentru inceput, bugetul alocat de Signal Iduna pentru training este 3% din totalul bugetului de salarii. "Ideal ar fi ca procentul sa fie de 5%. La 200 de angajati, o companie serioasa are un buget de trainin