720 de DVD-uri vor fi împărţite unor personalităţi din străinătate, dar şi deputaţilor români
Tăriceanu interzice instituţiilor publice să mai cumpere şampanie, calendare, pixuri şi agende personalizate de sărbători
Saşii români nu sunt suficient cunoscuţi peste hotare. Iar cea mai bună modalitate de a le face reclamă este „Cocoşul decapitat” – poveste a unui tânăr sas din Transilvania ce are de înfruntat toate ororile Războiului Mondial. Decizia aparţine Guvernului, care a cumpărat deja, prin intermediul Secretariatului General, 720 de DVD-uri cu această coproducţie româno-germano-maghiaro-austriacă.
Acţiunea Executivului se înscrie într-o serie de alte campanii de promovare a imaginii României pe plan extern, precum proiectul „Piazza di Romania” din Italia, dar şi distribuirea a 12.000 de pachete în preajma Zilei Naţionale cu diverse DVD-uri, CD-uri şi albume despre tradiţiile românilor. Însă, dacă valoarea campaniilor menţionate depăşeşte cumulat şase milioane de lei, pentru „Cocoşul decapitat” Secretariatul General al Guvernului a cheltuit aproximativ 36.000 de lei (circa 10.000 de euro). „Am cumpărat 720 de DVD-uri, dintre care o mică parte s-au şi distribuit. Filmul reflectă într-un mod extraordinar condiţia saşilor din Transilvania. Acest film este realmente un fel de material didactic pentru cei interesaţi de etnia săsească. Am achiziţionat filmul pentru a-l oferi unor personalităţi care sunt interesate de această etnie“, a declarat subsecretarul de stat Zeno Karl Pinter, citat de Mediafax.
Printre personalităţile la care a ajuns DVD-ul cu filmul, regizat de Radu Gabrea, se numără vicepreşedintele Bundestagului, Susanne Kastner, dar şi reprezentanţii Asociaţiilor saşilor transilvăneni din străinătate. Un alt DVD cu „Cocoşul decapitat“ a fost trimis ministrului Culturii şi Cultelor, Adrian Iorgulescu, filmul urmând să ajung