Pe piata romaneasca, supermarketurile sunt principala locatie de achizitie a produselor pentru consum on-the-go (in mers), arata un studiu prezentat de compania de distributie Lekkerland si realizat de European Business School din Oestrich-Winkel (Germania).
Pe o piata pe care segmentul convenience (shopping rapid) este inca la inceput, 37% dintre consumatori prefera supermarketurile ca loc de achizitie a produselor pentru consum imediat, in timp ce chioscurile au doar 8% din preferintele acestora. In acelasi clasament, chioscurile sunt depasite si de restaurantele fast-food (cu 21% din preferinte) si de magazinele specializate (10%). Aceste locatii sunt alese in special dupa criteriul economiei de timp si cel al accesului facil, mai arata studiul citat.
De cele mai multe ori, produsele consumate imediat dupa achizitionare sunt din categoriile fresh food (alimente proaspete), bauturi racoritoare, dulciuri sau tigari.
Acesta este primul studiu realizat in sectorul convenience din Romania, fiind comandat de Lekkerland, o companie specializata pe distributia in convenience si care activeaza la nivel local de aproximativ trei ani.
Pe celelalte doua piete analizate, Germania si Olanda, unde comertul este de mult timp in faza de maturitate, magazinele specializate si benzinariile s-au impus mai mult decat in Romania in randul preferintelor consumatorilor pentru achizitia de produse on-the-go. Spre exemplificare, in Germania, magazinele specializate sunt principalul canal convenience, fiind locul preferat pentru achizitia produselor pentru consum on-the-go pentru 30% din consumatori, in timp ce in Olanda magazinele din benzinarii sunt al doilea loc favorit, dupa supermarketuri, cu 25% din preferinte. Pe piata romaneasca, benzinariile detin aceeasi pondere in preferinte ca si chioscurile, de 8%, potrivit studiului pe convenience. Acesta mai arata ca