Mii de marinari romani risca sa isi piarda locurile munca sau sa li se micsoreze salariile, efectele crizei economice la nivel mondial incepand sa se resimta si in domeniul transporturilor maritime. "Foarte multi armatori au inceput sa traga navele pe dreapta, la conservare. Este clar ca a inceput o recesiune, pe plan mondial existand o criza in transporturile maritime", a afirmat liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor (SLN), Adrian Mihalcioiu. Acesta a mentionat ca SLN a primit mai multe semnale de la navigatori romani ambarcati pe nave operate de armatori italieni, olandezi si greci ca acestia "si-au tras pe dreapta o parte dintre vapoare".
"Au inceput sa scada si transportul de pasageri si cel al marfurilor generale", a afirmat liderul sindical, mentionand, totodata, ca "inca merg bine transporturile containerizate, de gaze lichefiate si tancurile chimice", a precizat acesta. Criza economica in domeniul transporturilor maritime a inceput sa fie resimtita si prin intarzierile la plata salariilor marinarilor, situatii din ce in ce mai frecvente. "Firme serioase, unde nu s-a intamplat sa nu se faca platile la zi, au inceput sa aiba intarzieri la plata de doua-trei saptamani. Se vede ca piata va cadea", a mai spus Mihalcioiu, care are insa si vesti bune: "Criza economica mondiala va fi de scurta durata. Deja au inceput sa se revigoreze pietele de capital, bursele. Incet, incet, pana vara viitoare, lucrurile vor reveni la normal. Dar e firesc ca dupa un varf sa existe o cadere, iar apoi din nou un varf", considera liderul sindical.
» Potrivit statisticilor SLN, aproape 40.000 de romani lucreaza pe diferite tipuri de nave.
Mii de marinari romani risca sa isi piarda locurile munca sau sa li se micsoreze salariile, efectele crizei economice la nivel mondial incepand sa se resimta si in domeniul transporturilor maritime. "Foarte multi