Un manager nou poate avea un stil de muncă diferit de cel al fostului şef. Asta înseamnă, de multe ori, că trebuie să faceţi faţă unor solicitări noi. Situaţia devine delicată atunci când noul şef este un fost coleg de birou.Pentru a vă asigura că veţi începe o relaţie în termeni buni cu noul şef, trebuie să urmaţi câţiva paşi. Potrivit specialiştilor în resurse umane, în primul rând, trebuie să vă cunoaşteţi mai bine managerul, pentru a interacţiona mai productiv. Este bine să vă documentaţi cu privire la noul manager (stil de lucru, experienţa profesională, rolul pe care-l va avea în departamentul dumneavoastră). Şi pentru că prima impresie contează, trebuie să fiţi foarte atenţi cum vă veţi comporta cu el. „Un nou şef poate fi şi un nou început pentru dumneavoastră. Prima întâlnire cu managerul se aseamănă cu un interviu de angajare. Vreţi să îl impresionaţi, nu să intraţi în competiţie cu el“, precizează specialiştii în resurse umane de la www.myjob.ro, care vă sfătuiesc, printre altele, să nu ezitaţi să îl ajutaţi cu tranziţia de la vechiul job la noul post de manager.
Demonstraţi-vă valoarea! Prima impresie nu este suficientă pentru o relaţie bună cu noul manager. Este nevoie să vă faceţi bine munca în continuare. În plus, puteţi să-i prezentaţi performanţele din trecut. Faceţi-o însă astfel încât să sune a raport, nu a laudă. Preluaţi sarcini noi, pe care nimeni nu le face. Lăsaţi-l pe şef să fie cel care dă tonul. „Noul manager va dori să păstreze vechea rutină şi să se adapteze la ea. Sau, din contră, va impune un nou stil de muncă. Evitaţi replicile de genul: «De obicei, făceam aşa». Dacă vrea să afle cum lucraţi înainte, vă va întreba“, precizează specialiştii. Alt sfat este acela de a nu spune lucruri negative despre foştii şefi în faţa noului manager.
Cum vă înţelegeţi cu colegul de birou proaspăt promovat Când colegul de birou este promo