Până să implementeze un sistem de parcări în Capitală, municipalitatea alege să înăsprească pedepsele atât pentru şoferii care circulă prin centrul Bucureştiului, cât şi pentru cei care staţionează. Indiferent de primar, problema traficului are mereu aceleaşi soluţii teoretice: taxe, pedepse şi stâlpişori înfipţi în trotuare. Practic, puţine dintre acestea s-au întâmplat. Echipa noului primar al Capitalei, Sorin Oprescu, are astfel în vedere, pentru 2009, un sistem de restricţii în special pentru centrul Bucureştiului. Este vorba despre introducerea buvinietei, taxa pentru traversarea Centrului, despre aplicarea unei taxe speciale pentru parcarea pe marile bulevarde şi, nu în ultimul rând, ridicarea maşinilor care staţionează ilegal în orice colţ al oraşului.
Ca la Bruxelles şi Londra
La nivelul declaraţiilor, primarul Oprescu a şi declarat recent că buvinieta ar putea fi introdusă chiar de anul viitor. Subiectul nu este o noutate pentru bucureşteni, el fiind discutat de fosta administraţie de la Capitală în 2006. Surse din Comisia de Transport din cadrul Consiliului General spun că taxa ar putea fi instituită după modelul rovinietei şi că preţul va fi stabilit în funcţie de capacitatea cilindrică a motorului, modelul maşinii, dimensiunile şi greutatea acesteia.
Până şi modelul pare să fie acelaşi cu cel cu care s-a lăudat fostul edil-şef, Adriean Videanu, adică tipul taxei instituite în capitalele europene, precum Londra, Bruxelles sau Stockholm. Grăniţuirea zonei cu taxă nu se va face cu bariere, ci printr-un sistem tehnologizat, coordonat de Centrul de Management al Traficului. Este vorba despre o aparatură de detecţie, aşa cum este folosit în străinătate pentru accesul pe autostrăzi.
Arterele vizate în proiectul municipalităţii au rămas aceleaşi ca acum doi ani, şi anume bulevardele I.C. Brătianu, Nicolae