Guvernul Tăriceanu lasă pe ultima sută de metri încheiarea unor contracte de construcţie a circa 160 de kilometri de autostradă şi reabilitarea a peste 1.400 de kilometri de drumuri naţionale. Sursa: AgerpresSursa: Razvan Valcaneantu
1 /.
Documentele ar putea fi semnate cu puţin timp înainte ca actuala conducere a Ministerului Transporturilor să lase frâiele din mână. Conform calculelor EVZ, sumele se ridică la circa 3,4 miliarde de euro.
Grecii şi francezii ar putea lua „Comarnic-Braşov“
Cel mai important proiect este tronsonul de autostradă Comarnic-Braşov, cu o valoare estimată la circa 2,8 miliarde de euro, fiind primul proiect de tip public-privat din România.
Investitorul va fi cunoscut cel mai devreme la jumătatea lui decembrie, potrivit lui Dorin Debucean, directorul general al Companiei de Autostrăzi. Însă, mai multe surse din piaţă anunţă deja câştigător consorţiul format din grecii de la Aktor şi francezii de la Vinci. „Dacă nu semnăm anul acesta, punem în pericol ceilalţi 1.000 de kilometri care ar trebui construiţi în parteneriat public-privat“, a spus Debucean. Un alt contract care nu a fost încă parafat este cel privind construcţia autostrăzii Arad-Timişoara, proiect în valoare de circa 270 de milioane de euro.
Cernavodă-Constanţa, musai la semnat în 2008
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a anunţat în vară că va semna contractul pe 20 septembrie, însă evenimentul a fost amânat, cel mai probabil pentru luna noiembrie.
Dacă pentru Arad-Timişoara semnarea contractelor poate fi lasată pentru anul viitor, cele două tronsoane de pe autostrada Cernavodă-Constanţa trebuie să-şi afle constructorii până la sfârşitul acestui an, pentru ca termenul de finalizare să nu fie decalat cu 12 luni.
„Sunt contracte design and build. Dacă nu semnăm, pierde