Confruntată cu dezvoltarea segmentului de monovolume şi al celui 4x4, berlina tradiţională are de suferit. Scăderea vânzărilor afectează în special constructorii generalişti, a căror producţie lipsită de originalitate a început să scadă. Pentru a face faţă noii situaţii, producătorii au luat diverse măsuri. Luxoasele modele germane, ocolite de o astfel de criză, au fost luate drept exemplu.
Astfel, redresarea berlinei a însemnat de fapt ridicarea standardelor acesteia, începând cu realizarea unei caroserii cât mai reuşite. Rămâne ca şi clienţii să ia în seamă schimbările. Un argument adus de constructori pentru revenirea la berlină ar fi acela că dispui de un vehicul cu o masă inferioară unui 4 x 4, dar care are toate facilităţile acestuia, în termen de economisire a carburantului şi uşurinţă a condusului.
Câteva exemplificări ale schimbării de direcţie în care se îndreaptă berlinele au fost date la Salonul Auto de la Paris, încheiat în urmă cu două zile, prin prezentarea unor modele precum Opel Insignia, Toyota Avensis, Mitsubishi Lancer Sportback sau Chevrolet Cruze.
Chevrolet Cruze
Dacă raportul preţ-prestaţii este punctul forte al lui Cruze, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre marca low cost a General Motors. Cruze are privilegiul de a inaugura platforma viitoarelor Opel Astra şi Saab-93. Această berlină de 4,60 m lungime rămâne fidelă arhitecturii clasice cu 4 uşi şi portbagaj. Maşina va fi lansată în luna martie a anului viitor şi va avea un motor diesel de 150 CP şi o cutie automată cu 6 trepte. În Europa, Cruze o va înlocui pe Nubira şi va fi oferit cu un motor de 1.6 şi 1.8 l litri pe benzină şi un 2.0 l turbodiesel. Cruze va fi construit în fabricile Chevrolet din St.Petersburg, Rusia, Lordstown, Ohio şi Coreea.
Mitsubishi Lancer Sportback
Mitsubishi încearcă să capteze privirile curtatei clientele europene, propunân